V současnosti existuje celá řada médií (televize, mobily, rádia, počítače, internet…). Ze všech těchto zařízení se na nás chrlí velká řada informací a reklam. Zkoušeli jste někdy tytéž výrobky, které jsou prostřednictvím těchto medií porovnávat? Možná byste byli až překvapeni, jak jsou někteří podvodníci ochotni obírat o peníze lidi v důchodovém věku – a to vše bohužel legální cestou.
Určitě jste již v televizi viděli nějaký spot na prodávání jakéhokoliv zboží. Prodejci se tváří jako suverénní. Dokonce v reportážích bývají ukázaní „opravdoví“ lidé, kteří si produkt prostřednictví této služby koupili a jsou s ním nad míru spokojeni.
Ovšem pokud jste alespoň trochu zběhlí v moderních technologiích, jistě víte, že v tomto světě nikdy nesmíte kývnout na první nabídku, která je vám nabídnuta. Vždy je důležité si produkt ověřit ve více zdrojích. Ideální je zadat název výrobku na internet a porovnat cenu, za kterou je nabízen v televizi a v internetových obchodech. Určitě byste měli věnovat pozornost zákazníkům e-shopu a jejich komentářům, neboť se z nich můžete dozvědět mnohé důležité informace. Zde se totiž v naprosté většině jedná o lidi, kteří si produkt určitě zakoupili a mají s ním reálné zkušenosti.
Pokud podstoupíte tuto pracnou proceduru, možná budete až zděšeni. Po pár minutách procházení internetu zjistíte, že ceny výrobků na internetu, se vůbec neshodují s těmi, které jsou nabízeny přes televizi. V televizi je například výrobek oceněn na 999 Korun. Nicméně pokud zavoláte ihned, dostanete k tomu ten samí výrobek ještě jednou (pokud kdekoliv uslyšíte tuto větu, můžete si být jisti, že výrobek nemá ani poloviční cenu, za kterou je nabízen). Pokud se ale podíváte na internet, zjistíte, že ta samá věc je k dostání již třeba za 199 Korun. Není proto divu že za cenu 999 Korun dostanete výrobky dva. Nicméně musíte vzít v potaz, že i na produktu, který je prodáván za 199 Korun firma musí vydělat. Obvykle výrobní cena bývá 1/3 z ceny celkové (tzn. ze 199 cca 66), proto je 999 Korun za výrobek naprosto nesmysl. Firmy vydělávají na tom, že se na televizi dívají lidé v důchodovém věku, kteří nemají možnost, si cenu ověřit a výrobek si prostě koupí.